- Umowa czarteru staje się obowiązująca po opłaceniu przez czarterującego całej kwoty za czarter jachtu oraz
kaucji gwarancyjnej określonej w umowie. - Armator zobowiązany jest do wydania czarterującemu jacht w stanie umożliwiającym bezawaryjne
żeglowanie i wyposażony w obowiązkowe środki ratunkowe. - Czarterujący w momencie odbioru jachtu zobowiązany jest do okazania dowodu wpłaty zadatku,
uprawnienia do prowadzenia jachtu i dowodu tożsamości. - W wypadku niemożności wyczarterowania jachtu określonego w zamówieniu lub umowie z przyczyn
niezależnych od armatora zastrzega on sobie prawo do dostarczenia jachtu o podobnym standardzie. - Armator zwróci czarterującemu opłatę za przerwę w czarterze jeżeli jest ona spowodowana z winy armatora i
trwa dłużej niż 24 godziny. - Podczas czarteru czarterujący jest zobowiązany do dbania o jacht i użytkowania go zgodnie z praktyką i
etykietą żeglarską. Odpowiada on za stan powierzonego jachtu. - W wypadku uszkodzeń powstałych z winy czarterującego ponosi on odpowiedzialność finansową za szkody
wynikłe z jego winy. Zobowiązany jest on do zgłoszenia szkód armatorowi i ustalenia sposobu ich usunięcia. - Czarterujący nie może podnajmować wyczarterowanego jachtu, brać udziału w regatach na
wyczarterowanym jachcie oraz wprowadzać zwierząt na jacht bez pisemnej zgody armatora. - Jacht należy zdać w miejscu pobrania jachtu, tj. „keja Zjawa/keja Dedal” Polańczyk. W wypadku
niedotrzymania terminu zwrotu jachtu czarterujący zostanie obciążony karną odpłatnością w wysokości 200%
dziennego czarteru jachtu. O ewentualnej zmianie terminu zdania jachtu należy powiadomić armatora. - Czarterujący zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcjami używania sprzętu, a w razie ich braku
używać sprzęt zgodnie z przeznaczeniem i zdrowym rozsądkiem. - Kaucja zostanie zwrócona czarterującemu po bezszkodowym czarterze i zdaniu jachtu. W innym razie z
kaucji zostanie odliczona suma strat, jakie spowodował czarterujący. W wypadku braku wyceny szkód armator
wstrzymuje zwrot kaucji do wyjaśnienia sprawy wyceny szkód. - Czarterujący odpowiada materialnie i karnie za przejęty sprzęt oraz bezpieczeństwo żeglugi i załogi.
- Wszystkie jachty śródlądowe mają ograniczenie żeglugi powyżej 5°B.
- Czarterujący zobowiązany jest zwrócić jacht wysprzątany, gotowy do następnego rejsu.
- Strony zobowiązują się do rozwiązywania sporów polubownie, a w razie niemożliwości polubownego
załatwienia sprawy rozstrzygnie je Sąd Rejonowy w Przemyślu. - W kwestiach nie objętych niniejszym regulaminem ma zastosowanie Kodeks Cywilny.
- Umowa oraz regulamin czarteru są sporządzone w dwóch jednakowych egzemplarzach i w takiej samej
formie podpisane przez każdą ze stron.